Dia de les persones amb diversitat funcional a l’IES Sa Colomina

des. 15, 2023

Durant les últimes setmanes, i coincidint amb el dia de les persones amb diversitat funcional, tot l’alumnat del centre ha pogut conèixer i experimentar activitats per a persones amb discapacitat.

Les propostes han anat des de la pràctica de diferents esports adaptats a discapacitats motrius com el tir amb arc, el tennis taula i el volei assegut, fins el goalball, esport creat específicament per a persones amb discapacitat visual.

Per una altra banda els alumnes han pogut experimentar accions de la vida quotidiana, com per exemple fer un recorregut a cegues pel centre, aixecar-se d’un “llit” amb una paraplègia, o fer un passeig per vila amb cadira de rodes, experimentant les dificultat i registrant les barreres arquitectòniques que s’han anat trobant al llarg del recorregut.

Ha estat molt interessant ja que ens ha permès conèixer la realitat de les persones amb discapacitat, i els fet reflexionar sobre la seva pròpia realitat.

Volem agraïr especialment la col•laboració i ajuda per part de la creu roja d’Eivissa i de la ONCE.