2n Batx de Biologia Entrevista al Científic David Pàmies

abr. 24, 2023

El dimecres 19 d’abril l’alumnat de Biologia de 2n de batxillerat A va poder entrevistar a un científic!

En David Pàmies és investigador al departament de Ciències Biomèdiques de la facultat de Biologia i Medicina de la Universitat de Lausanne a Suïssa. Aquí podeu veure les seves publicacions

En David ens ha parlat de la seva feina al laboratori, dels països en els que ha fet feina i les principals línies d’investigació que porta.

Ens ha parlat entre d’altres de toxilologia, la seva àrea principal, dels factors Yamanaka per reprogramar cèl·lules i tornar-les joves de nou, de les cèl·lules mare iPS i dels darrers elements que es fan servir per utilitzar teixits humans sintètics i evitar l’ús d’animals. D’aquesta manera, a més de no maltractar a éssers vius els resultats obtinguts són més fefaents pel que fa a l’ésser humà.

Després l’alumnat li ha fet preguntes relacionades sobre el dia a dia d’un científic i del seu progrés acadèmic per arribar fins on està.

Hem après la importància de la investigació per a la millora de la societat i les alternatives que existeixen a l’ús d’animals en ciència.

Ha estat molt interessant veure fins on arriba la ciència avui en dia i tot el que queda per descobrir encara!

Moltes gràcies David per aquesta sessió tan interessant!